Effektiv behandling af graviditetsrelaterede smerter

Vi behandler med de nyeste fysioterapeutiske teknikker. Du kan forvente resultater hurtigt og får en professionel og effektiv behandling. Der er kort ventetid.

Vi kan afhjælpe dig, hvis du f.eks. har graviditetsbetingede bækkensmerter i form af:

• Smerter i og omkring bækkenet
  • Smerter i lænden
  • Iskiassmerter.

Behandlingstilgang

Vi behandler nervesystemet og ubalancer i musklerne omkring leddene. Dette giver den optimale arbejdsfordeling for musklerne, så de bliver brugt i deres rette bevægebaner og ikke kompensere eller bliver brugt til bevægelser, som ikke er deres primære. Dette betyder, at din krop får de bedste arbejdsforhold og du vil have mindre sandsynlighed for tilbagefald af dine smerter i graviditeten. Der bliver lavet muskeltest i forbindelse med behandlingen, men ingen  knæk af leddene.

Det vurderes altid at få en professionel vurdering af dine smerter i forbindelse med graviditet.

Hvad er graviditetsbetingede bækkensmerter?

Graviditetsbetingede bækkensmerter – kendt som bækkenløsning, er lidt en skraldespandsdiagnose. Alle prøver noget forskelligt og har forskellige overbevisninger, men der er ingen medicinsk afklaring af årsagen.

Vi mener, at du har haft problemer eller smerter i forvejen, men din hjerne har kunne kompensere herfor. Når du bliver gravid, kan hjernen ikke følge med, da din krop vokser hurtigt og dit tyngdepunkt ændres. Nogle oplever, at smerterne forsvinder senere i graviditeten, her har hjernen fundet en måde at kompensere, hvorfor du kan blive smertefri, men de fleste vil kun opleve, at bækkenløsningen bliver værrere eller vedvarende i intensitet, jo længere inde i graviditeten de kommer.